اماکن دیدنی و تفریحی مشهد
نوشته شده توسط : azar yousefi

آبشار قره سو مشهد

آبشار قره سو مشهد در جنوب غربی شهرستان کلات نادری قرار گرفه است. این آبشار 5 کیلومتر با شهرستان کلات و 1 کیلومتر با جاده لایین فاصله دارد. این منطقه به طور متوسط از سطح دریا حدود 1190 متر ازتفاع دارد. در این منطقه دره‌های تنگ و پیچ در پیچ با دیواره‌هایی 90 درجه و سر به فلک کشیده وجود دارد که در تور مشهد دی 96 به جذابیت های آن می افزاید. قره سو یک واژه ترکی می باشد و معنی آن آب سیاه است. بستر رودخانه از سنگ های سیاه پوشیده شده و هنگامی که آب از روی این سنگ ها حرکت می کند مسیر رودخانه سیاه دیده می شود  به همین دلیل این نام را برای این آبشار انتخاب کرده اند.

 

آبشار قره سو مشهد

آبشار قره سو مشهد

 

دره هفت حوض مشهد

دره هفت حوض مشهد در فاصله هفت کیلومتری از شهر مشهد واقع شده است. این حوضچه ها به گونه ای قرار گرفته اند که آب از حوضچه اول به دیگر حوضچه های میریزد. فاصله حوضچه‌ها از یکدیگر 1690 متر است که بعضی از گذرها سنگریزه‌ای است. برخی از این حوضچه ها به اندازه یک استخر کوچک هستند. وسعت این روستا در تور مشهد بهمن 96 وسعت 570 هکتار است. در این روستا یک بلوار دو کیلومتری ساخته شده و همچنین درختکاری در سطح سی هکتار انجام شده است.

 

 

دره هفت حوض مشهد

دره هفت حوض مشهد

روستای جاغرق مشهد

روستای جاغرق مشهد در هفت کیلومتری جنوب غربی طرقبه و بیست و یک کیلومتری کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع شده است. این روستا 1500 متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است. روستای جاغرق به غیر از رودخانه فصلی دارای چند رشته قنات و یک چشمه و آبشارهای متعدد می باشد. در کنار این تور مشهد زمستان 96 منابع طبیعی رستوران‌هایی برای استراحت گردشگران وجود دارد. در وسط این روستا یک درخت چنار قطور و قدیمی وجود دارد که به عنوان نماد این روستا شناخته می شود. قبرستان جاغرق که مربوط به دوره تیموریان و قاجار می باشد در سال 1384 به عنوان اثر ملی به ثبت رسیده است.

 

 

روستای جاغرق مشهد

روستای جاغرق مشهد

حوضخانه هزار دستان مشهد

حوضخانه هزار دستان مشهد وسعتی معادل 350 متر مربع دارد. این مکان که به عنوان یک موزه شناخته می شود در ابتدا تماشاخانه فرهنگی و هنری بود که با مجوز اداره كل ارشاد اسلامی شروع به کار کرد. در این مکان بازدید کنندگان به جز بازدید از اشیای قدیمی و سنتی با انواع غذاهای سنتی و نوشیدنی‌های اصیل ایرانی  در تور مشهد بهمن 96 پذیرایی می شوند. بیش از 100 قطعه اشیا قدیمی و آثار هنری در این موزه وجود دارد. هدف ایجاد این موزه معرفی فرهنگ کهن ایرانی- اسلامی به گردشگران داخلی و خارجی می باشد. این موزه در راسته بازار جنت مشهد واقع شده است.

 

 

حوضخانه هزار دستان مشهد

حوضخانه هزار دستان مشهد

 

سد چالیدره مشهد

سد چالیدره مشهد در فاصله 10 کیلومتری غرب مشهد واقع شده است. این سد در دره ای به نام چالیدره ساخته شده به همین دلیل به همین نام  معروف است. مساحت این سد حدود صد و چهل هکتار می باشد. سد چالیدره یک سد خاکی است که به وسیله رودخانه جاغرق پر می شود. این مکان یکی از اماکن دیدنی و تفرحی مشهد در تور مشهد دی 96 محسوب می شود. از آب این سد برای آبیاری باغ های اطراف طرقبه استفاده می گردد. این سد از امکاناتی نظیر قایق سواری، ماهیگیری و رستوران برخوردار است.

 

 

سد چالیدره مشهد

سد چالیدره مشهد





:: برچسب‌ها: اماکن دیدنی و تفریحی مشهد,رزرو تور مشهد,معرفی تور مشهد,امکانات ویژه هتل های مشهد, بهترین جاذبه های گردشگری مشهد,نرخ مناسب تور مشهد,قیمت مناسب اماکن تفریحی و گردشگری مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: