بهترین اماکن تفریحی و سیاحتی مشهد
نوشته شده توسط : azar yousefi

پارک جنگلی وکیل آباد مشهد

پارک جنگلی وکیل آباد مشهد در قسمت غربی این شهر واقع شده است و به همین دلیل از آب و هوای مناسب تری نسبت به منطقه شرقی این شهر برخوردار است. وسعت این پارک در حدود 70 هکتار می باشد. در این پارک فضای سبز بسیار و باغ وحش و رودخانه فصلی وجود دارد که به جذابیت این پارک می افزاید. این پارک در تور مشهد دی 96 در سال 1392 بازسازی شد و امکاناتی از قبیل آبنما، استخر، پارکینگ، سرویس بهداشتی، باغ گیاه شناسی و گلخانه به آن اضافه شد. همچنین این پارک به عنوان یکی از مراکز ییلاقی حاشیه شهر مشهد شناخته می شود. وجود اقامتگاه های موقت و وسایل بازی کودکان و کافه رستوران نیز بر جاذبه های این پارک افزوده است.

 

 

پارک جنگلی وکیل آباد مشهد

پارک جنگلی وکیل آباد مشهد

 

بند گلستان مشهد

بند گلستان مشهد در فاصله 8 کیلومتری و در سمت غربی شهر مشهد واقع شده است و در زیر آن رودخانه گلستان جاری است. این بنا در حدود 500 سال پیش و در دوره تیموریان احداث شده است. بند گلستان در محلی ساخته شده که عرض دره تنگ تر می‌شود و در دو طرف آن صخره‌های بزرگی قرار دارد. ارتفاع این بند تا سال 1351 پانزده متر بود که بعد از آن مورد بازسازی قرار گرفت و ارتفاع آن 6 متر و طول آن 28 متر افزایش یافت. در بالای این بنا کتیبه ای نصب شده که در حال حاضر  در تور مشهد بهمن 96 نوشته های آن زیاد قابل خواندن نیست. این بند از نظر موقعیت جغرافیایی در عرض شمالى 36 درجه و طول شرقى 59 درجه، در ارتفاع 1190 مترى از سطح دریا قرار گرفته است. مصالح اصلی استفاده شده در بند، سنگ و آجر و ملات مخلوط شن و خاک و آهک می باشد.

 

 

بند گلستان مشهد

بند گلستان مشهد

 

آبشار اخلمد مشهد

آبشار اخلمد مشهد در شهرستان چناران واقع شده است. این آبشار با قدمتی چند هزار ساله یکی از تفرجگاه های مهم مشهد به شمار می رود. آبشار اخلمده در ده اخلمده و در 84 کیلومتری شهر مشهد قرار دارد. در این ده باغ های سیب و گلابی وجود داردکه این دو محصول، مهمترین محصولات این ده محسوب می شود. در این مکان آبشارهای متعددی وجود دارد که آبشار اصلی اخلمد حدود ۴۰ متر ارتفاع دارد. از دیگر جاذبه های این محل بند اخلمد و غار اخلمد می باشد. همچنین کوه های اخلمد در تور مشهد زمستان 96 هم به خاطر مرتفع بودن و مسطح بودن و چشم اندازهای زیبا هر سال سنگ نوردان، کوه نوردان و مسافران زیادی را به این مکان جلب می کند.

 

 

آبشار اخلمد مشهد

آبشار اخلمد مشهد

 

آبشار ارتکند مشهد

آبشار ارتکند مشهد در شمال شهر مشهد و در جاده کلات نادر واقع شده است. این آبشار تا شهر مشهد ۱۲۳ کیلومتر فاصله دارد. آبشار ارتکند 10 متر ارتفاع دارد و به شکل یک کلاهک است که دیواره های سنگی زیبا و پوشیده از آب آن را احاطه کرده و آب از همه طرف به شکل های مختلف از دل سنگ بیرون آمده و به رودخانه میریزد. این تفریحگاه به خاطر آبشارهای زیبا، کوه های بلند و غار آبی بسیار زیبا، مورد توجه گردشگران ایرانی و خارجی است. آبشار ارتکند در تور مشهد دی 96 فاصله 40 کیلومتری شهرستان کلات قرار گرفته و برای رفتن به آنجا باید ابتدا از درون یک جنگل عبور کرد. منطقه ارتکند به دلیل دارا بودن ارتفاعات و ناهمواری های طبیعی همیشه مورد علاقه ورزشکاران و کوهنوردان بوده است.

 

 

آبشار ارتکند مشهد

آبشار ارتکند مشهد





:: برچسب‌ها: بهترین اماکن تفریح و سیاحتی مشهد,رزرو تور مشهد,معرفی تور مشهد,امکانات ویژه هتل های مشهد, بهترین جاذبه های گردشگری مشهد,نرخ مناسب تور مشهد,قیمت مناسب اماکن تفریحی و گردشگری مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: